•  

          Wychowawcy: Dorota Pik, Sabina Madejczyk

           

          Godziny

          Zajęcia dnia

          I  Część  Dnia

          6:00 - 8.10

          *

          8.10- 8.45

           

           

          8.45- 9.00

          „Idą Smerfy do przedszkola”-  schodzenie się dzieci.  Własna aktywność dzieci, zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, czynności porządkowo- gospodarcze, zabawy ruchowe, zestaw porannych zabaw ruchowych według przewodnika   metodycznego „Kolorowe karty” poziom „A,A+” dla dzieci –3,4 letnich oraz „B” dla dzieci 5- letnich.

           

           

          „Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- śniadanie. Czynności higieniczno- sanitarne przed posiłkiem,  czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego               spożywania posiłku.

           

          „Wesoło nam tu płynie czas”- zajęcia i zabawy podejmowane
          z inicjatywy dzieci; przypomnienie o zasadach   bezpieczeństwa.

           

          II  Część  Dnia

          9.00- 9.55

           

           

           

           

           

           

          9.55 - 10.15

           

           

          10.15- 10.45

           

           

          10.45- 11.00

           

           

          11.00- 11.45

           

           

           

          11.45- 12.00

           

           

          12.00- 13.15

          „Łamigłówki mądrej główki”- zintegrowana działalność edukacyjna z całą grupą w oparciu o nową podstawę programową i „Program wychowania  przedszkolnego”  (zgodnie  z przewodnikami metodycznymi „ Kolorowe karty ” poziom „A” dla dzieci 3 – letnich, „A+” dla dzieci 4- letnich, „B” dla dzieci 5 letnich). Realizacja obowiązkowych  zajęć z zakresu edukacji  polonistycznej, matematycznej, zdrowotnej, muzycznej, plastycznej oraz przyrodniczej, wspomaganie rozwoju dzieci poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą/; zabawy ruchowe dotyczące tematyki zajęć.

           

          „Kółeczko zwijamy , dzieci zapraszamy”- zabawy ruchowe dotyczące tematyki zajęć.

           

          „Wesoło nam tu płynie czas”- spacery, wycieczki, zajęcia na placu zabaw, obserwacja przyrody, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka; rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa, zachowania bezpiecznej odległości między dziećmi.

           

          „O higienę dbamy, o myciu rąk zawsze pamiętamy”- czynności sanitarno- higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, rozmowa  na temat kultury zachowania się podczas posiłku.

           

          „Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- obiad. Kulturalne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, zachęcanie dzieci do spożywania wszystkich dań.

           

          „O higienę dbamy, o myciu rąk zawsze pamiętamy”- czynności sanitarno- higieniczne po zakończonym posiłku.

           

          „Bajeczek słuchamy i po obiadku odpoczywamy”- leżakowanie, relaksacja przy muzyce, bajkoterapia.

          III  Część  Dnia

           

          13.15- 13.30

           

           

           

          13.30- 14.00

           

           

           

          14.00- 16.00

           

           

           

           

          14.00- 16.00

           

          ,, O hgienę dbamy, o myciu rąk zawsze

          pamiętamy”- czynności higieniczno- sanitarne; rozmowa na temat kulturalnego spożywania posiłków.

           

          „Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- podwieczorek. Kulturalne spożywanie posiłku,  utrwalenie zasad prozdrowotnych.

           

          „Wesoło nam tu płynie czas”- zabawy dydaktyczne z całą grupą, zabawy kołowe ze śpiewem, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć, praca z książką „Kolorowe karty” poziom „A” dla dzieci 3 – letnich , „A+” dla dzieci 4-letnich, „B” dla dzieci 5- letnich, praca stymulacyjno- kompensacyjna i indywidualna z dzieckiem, ćwiczenia  ortofoniczne, gry                                       i zabawy stolikowe oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne  oraz ruchowe na świeżym powietrzu. rozmowy z dziećmi na temat zachowania  bezpiecznego dystansu między sobą oraz na temat konieczności częstego mycia  rąk.

           

          „Smerfusie czekają na swoje mamusie”- rozchodzenie się dzieci.

           

          W ramach pobytu dzieci w przedszkolu realizowane są zajęcia z języka angielskiego ( dwa razy w tygodniu po 30 minut) oraz dla dzieci 5- letnich  zajęcia z religii ( dwa razy w tygodniu po 30 minut).